Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera. Om du tillåter alla kakor tillåter du även kakor som gör att webbplatsen fungerar bättre för dig som användare och kakor som gör att vi kan följa upp och förbättra webbplatsen. Du kan när du vill ändra vilka kakor du tillåter genom att klicka på "Hantera kakor" på sidan Kakor (cookies).
Kontaktcenter
0120-830 00
kontakt@atvidaberg.se
Öppettider
Måndag 8-16
Tisdag 8-16
Onsdag 8-16
Torsdag 8-18
Fredag 8-12
Lunchstängt 12-13
Röda dagar och helgdagar är kontaktcenter stängt. Dagen innan är det öppet 8-12.
Du kan få beviljat att ta med en ledsagare under resan om du på grund av din funktionsnedsättning bedöms ha mer behov av hjälp än vad chauffören kan ge under resan. För ledsagare betalas ingen avgift. Ledsagaren reser från och till samma adress som dig.
Du som vill ansöka om ledsagning kan göra det muntligt till handläggarenhetens mottagningstelefon eller skriftligt på en ansökningsblankett för hemtjänst. Även en legal företrädare, god man eller förvaltare kan ansöka för din räkning. Om någon annan anmäler ditt behov av stöd och hjälp kommer en biståndshandläggare att ta en kontakt med dig. Insatserna prövas individuellt utifrån dina egna förutsättningar att klara din vardag och grundar sig på beslut enligt socialtjänstlagen.
När du beviljats ledsagning gör kommunen en beräkning och fattar beslut om avgift. Avgiftens storlek påverkas av din inkomst, hyra och huruvida du har rätt till bostadstillägg.
Beslut som gäller avgifter, förbehållsbelopp och beräkning av inkomster kan överklagas enligt socialtjänstlagen.
Kommunens biståndshandläggare fattar beslut kring insatser i hemmet och handlägger ansökan om plats på särskilt boende. Kontaktcenter svarar på frågor och kopplar dig vidare till biståndshandläggare vid behov.
Kontaktcenter
0120-830 00
kontakt@atvidaberg.se
Skicka e-post till biståndshandläggare
socialkontoret.aof@atvidaberg.se
Senast uppdaterad