Åtvidabergs kommun vill med invånarna och kärnverksamheterna i fokus erbjuda en god samhällsservice till våra medborgare. Vi tror att samverkan och olika infallsvinklar leder till något bättre för alla delar av samhället. Därför kommer vi under hösten 2020 att ställa om vår traditionella växel/reception till ett kontaktcenter. Vi vill svara på dina frågor, ta emot din felanmälan och hjälpa till med att fylla i blanketter redan i din första kontakt med kommunen. Kan vi inte hjälpa dig så guidar vi dig till rätt tjänsteman, annan myndighet eller organisation som kan handlägga ditt ärende.
Kontaktcenter
Ordinarie öppettider måndag-fredag klockan 08.00-12.00 samt måndag-torsdag klockan 13.00-16.00. Tisdagar även klockan 16.00-18.00.
Receptionen i nya kommunhuset är öppen måndag-fredag klockan 08.00-12.00 samt måndag-torsdag klockan 13.00-16.00.
På Åtvidabergs bibliotek kan du få vägledning i vardagliga samhällsfrågor och hjälp med att fylla i blanketter varje tisdag klockan 13.00-18.00 och torsdag klockan 13.00-15.30.
Besöksadress
Adelswärdsgatan 7
597 30 Åtvidaberg
Postadress
Åtvidabergs kommun
Box 206
597 25 Åtvidaberg
Under kontorstid
0120-830 00 (kommunens växel)
Utanför kontorstid ringer du via SOS-alarm
011-14 96 40
Öppettider i socialkontorets reception
Måndag och torsdag 10.00–11.00
Besöksadress
Ingatorpsvägen 4
597 43 Åtvidaberg
Individ- och familjeomsorgen (IFO)
Orosanmälningar, rådgivning (inte ekonomiska ärenden).
Telefontid: måndag, onsdag och fredag klockan 8.30–10.00, tisdag och torsdag klockan 13.00–14.30 övrig tid telefonsvarare.
0120-832 43
ifomottagningen@atvidaberg.se
Mottagning för ekonomiskt bistånd
Tidigare kallat socialbidrag eller försörjningsstöd. Telefontid: måndag–fredag 8.30–9.15 övrig tid telefonsvarare.
0120-832 37 mottagningen för nya ärenden
0120-832 11 för dig som har ett löpande ärende
ekonomisktbistand@atvidaberg.se
Budget och skuldrådgivning
Sociala jouren vid akuta behov efter kontorstid
Senast uppdaterad