Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera. Om du tillåter alla kakor tillåter du även kakor som gör att webbplatsen fungerar bättre för dig som användare och kakor som gör att vi kan följa upp och förbättra webbplatsen. Du kan när du vill ändra vilka kakor du tillåter genom att klicka på "Hantera kakor" på sidan Kakor (cookies).
Kontaktcenter är din första kontakt med kommunen och det är i första hand hit du vänder dig när du vill ha svar på frågor, uträtta kommunala ärenden eller vill få allmän information om kommunens verksamheter.
Kontaktcenter
0120-830 00
kontakt@atvidaberg.se
Öppettider
Måndag 8-16
Tisdag 8-16
Onsdag 8-16
Torsdag 8-18
Fredag 8-12
Lunchstängt klockan 12-13 men besöksdator och informationsmaterial finns tillgängligt i kommunhusets reception.
Besöksadress
Adelswärdsgatan 7
597 30 Åtvidaberg
Postadress
Åtvidabergs kommun
Box 206
597 25 Åtvidaberg
Skicka gärna dina handlingar digitalt till oss. Det gör du på ett säkert sätt via följande e-tjänst:
I kontaktcenters forum hittar du svar på vanliga frågor. Här kan du även skicka in din fråga.
Under kontorstid
0120-830 00 (kommunens växel)
Utanför kontorstid ringer du via SOS-alarm
011-14 96 40
Öppettider i socialkontorets reception
Måndag och torsdag 10.00–11.00
Besöksadress
Ingatorpsvägen 4
597 43 Åtvidaberg
Individ- och familjeomsorgen (IFO)
Orosanmälningar och rådgivning som rör barn.
socialkontoret.ifo@atvidaberg.se
Telefontid
Måndag 8.30–10.00
Tisdag 13.00–14.30
Onsdag 8.30-10.00
Torsdag 13.00-14.30
Fredag 8.30-10.00 (övrig tid telefonsvarare).
Mottagning för ekonomiskt bistånd
Tidigare kallat socialbidrag eller försörjningsstöd.
socialkontoret.eko@atvidaberg.se
Telefontid
Måndag–fredag 8.30–9.15 (övrig tid telefonsvarare).
Nya ärenden
0120-832 37
Löpande ärenden
0120-832 11
Budget och skuldrådgivning
Socialjouren vid akuta behov under kvällar och helger
Telefontid
Måndag-torsdag 17.00-24.00
Fredag 17.00-01.00
Lördag 13.30-01.00
Söndag 13.30-24.00
Rådgivning och samtalsstöd
Råd och stöd till dig som behöver stöd och hjälp i olika livssituationer. Du kan rådfråga om saker som kan kännas svårt att prata om med någon du känner. Det kan till exempel handla om frågor och funderingar i din föräldraroll, att hantera konflikter, hjälp med att göra en förändring i livet.
Kontakta individ- och familjeteamet vid e-post:
individochfamiljeteamet@atvidaberg.se
Konsumentvägledning är en opartisk verksamhet som ger dig som privatperson vägledning i vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.
Skicka in ditt ärende till kontaktcenter via formulär, telefon eller besök oss i kommunhusets reception torsdagar klockan 15-18.
Senast uppdaterad