Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera. Om du tillåter alla kakor tillåter du även kakor som gör att webbplatsen fungerar bättre för dig som användare och kakor som gör att vi kan följa upp och förbättra webbplatsen. Du kan när du vill ändra vilka kakor du tillåter genom att klicka på "Hantera kakor" på sidan Kakor (cookies).
Kundtjänst vatten och renhållning
Faktura- och abonnemangsfrågor gällande vatten, avlopp och avfall.
Telefontid
Måndag-fredag 09.00–11.30 och 13.00–14.00.
020-23 30 22
va.renhallning@soderkoping.se
Kundtjänst postadress
Kundtjänst Åtvidabergs Renhållning AB
Söderköpings kommun
Tekniska kontoret
614 80 Söderköping
Korshults återvinningscentral
Akut felanmälan vatten, gata och fastigheter
Under kontorstid
0120-830 00 (kommunens växel)
Utanför kontorstid ringer du via SOS-alarm
011-14 96 40
Fakturaadress
Åtvidabergs Renhållning AB
Fack 760116
R 067
106 37 Stockholm
Organisationsnummer
556740-1970
VD
Johan Gustafsson
0120-830 25
johan.gustafsson@atvidaberg.se
Åtvidabergs Renhållning AB äger kommunens avfallsanläggning
(Korshult) och ansvar för insamling av hushållsavfall och annan kommunal avfallshantering.
Bolaget har bildats för att säkerställa en god ekonomisk särredovisning. Avfallstjänsterna finansieras enbart med de avgifter som brukare och abonnenter betalar. Åtvidabergs kommun vill därför helt skilja dessa från de kommunala verksamheter som betalas med skattemedel.
556740-1970
Uppgift om vilka förtroendevalda som ingår i styrelsen för bolaget finns i vår register över förtroendevalda:
Korshults återvinningscentral
Åtvidabergs Vatten AB och Åtvidabergs Renhållning AB har en gemensam kundtjänst tillsammans med Söderköpings och Valdemarsviks kommuner. Kundtjänsten är placerad i Söderköping. Till kundtjänst kan du ringa med frågor kring abonnemang och debitering av avgifter för renhållning, vatten och avlopp samt slamtömning.
Du kan ta emot dina fakturor från Åtvidabergs Vatten AB och Åtvidabergs Renhållning AB med E-faktura i din internetbank.
Den elektroniska fakturan innehåller samma information som din pappersfaktura gör. Tjänsten är kostnadsfri och ger en säkrare och enklare betalningshantering eftersom bankgiro, OCR-nummer, förfallodatum och belopp fylls i med automatik. Du behöver bara godkänna betalningen. Du bidrar även till en bättre miljö genom att vi kan minska pappershantering och transporter.
Om du vill ha e-faktura gör du din anmälan via din internetbank. Din bank måste vara ansluten till e-faktura tjänsten. När du registrerar en inbetalning får du en förfrågan om anmälan till e-faktura. Följ därefter anvisningarna i just din internetbank. Det går bra att ha både e-faktura och autogiro. För att ansluta dig när du redan har autogiro måste du söka fram Åtvidabergs Vatten AB i din internetbank och anmäla dig.
Senast uppdaterad