Åtvidabergs kommun
Kommunens växel är öppen måndag-fredag klockan 08.00-12.00 samt måndag-torsdag klockan 13.00-16.00. Tisdagar även klockan 16.00-18.00.
Receptionen i nya kommunhuset är öppen måndag-fredag klockan 08.00-12.00 samt måndag-torsdag klockan 13.00-16.00.
Akut felanmälan vatten, gata och fastigheter
Under kontorstid
0120-830 00 (kommunens växel)
Utanför kontorstid ringer du via SOS-alarm
011-14 96 40
Kundtjänst Åtvidabergs Vatten AB och Åtvidabergs Renhållning AB
Vi har en gemensam kundtjänst tillsammans med Söderköpings och Valdemarsviks kommuner. Kundtjänsten är placerad i Söderköping. Dit kan du ringa om du har frågor kring abonnemang och avgifter för renhållning, vatten och avlopp samt slamtömning.
020-23 30 22
Telefontid: vardagar 10.00–11.30 och 13.00–14.00
va.renhallning@soderkoping.se
Områdeschef fastighet/gata och park
Mats Hirschman
0120-835 07
mats.hirschman@atvidaberg.se
Ibland upptäcker du som invånare eller besökare felaktigheter och problem innan kommunens tjänstemän gör det. Du kan hjälpa oss genom att göra en felanmälan så vi kan åtgärda saken.
Felanmälan sker digitalt under respektive område, när du gjort felanmälan registreras ärendet i vårt datasystem för eventuell åtgärd.
Felanmälan gata, park och fritidsanläggningar
Förpacknings- och tidningsindustrins felanmälan återvinningsstationer
Om du vill felanmäla gatubelysning som har slocknat, blinkar eller utgör en eventuell fara kan du felanmäla detta via mail till gatapark@atvidaberg.se
Beskriv felet så utförligt som möjligt och skriv gärna med dina kontaktuppgifter i mailet så vi kan kontakta dig om vi har eventuella frågor.
Under kontorstid
0120-830 00 (kommunens växel)
Utanför kontorstid ringer du via SOS-alarm
011-14 96 40
För att kunna felanmäla brister i de lokaler som man hyr av kommunen behövs inloggningsuppgifter som kan fås av fastighetskontoret.
Åtvidabergs Vatten AB och Åtvidabergs Renhållning AB har en gemensam kundtjänst tillsammans med Söderköpings och Valdemarsviks kommuner. Kundtjänsten är placerad i Söderköping. Till kundtjänst kan du ringa med frågor kring abonnemang och debitering av avgifter för renhållning, vatten och avlopp samt slamtömning. Här kan du felanmäla trasig soptunna eller mindre allvarliga brister. Är felanmälan av mer akut karraktär som till exempel en vattenläcka kontakta jourhavande drifttekniker via kommunens växel under kontorstid, därefter sker akuta felanmälningar via SOS-alarm.
Senast uppdaterad