Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera. Om du tillåter alla kakor tillåter du även kakor som gör att webbplatsen fungerar bättre för dig som användare och kakor som gör att vi kan följa upp och förbättra webbplatsen. Du kan när du vill ändra vilka kakor du tillåter genom att klicka på "Hantera kakor" på sidan Kakor (cookies).
Här gör du felanmälan för bland annat gator, vägar, parker, vattenläckor och kommunens fastigheter.
Under kontorstid
0120-830 00 (kommunens växel)
Utanför kontorstid ringer du via SOS-alarm
011-14 96 40
Du kan felanmäla:
Åtvidabergs Vatten AB och Åtvidabergs Renhållning AB har en gemensam kundtjänst tillsammans med Söderköpings, Valdemarsviks och Kindas kommuner. Kundtjänsten är placerad i Söderköping. Till kundtjänst kan du ringa med frågor kring abonnemang och debitering av avgifter för renhållning, vatten och avlopp samt slamtömning. Genom att ringa till kundtjänst kan du felanmäla trasig soptunna eller mindre allvarliga brister. Är felanmälan av mer akut karaktär som till exempel en vattenläcka ringer du via kommunens växel under kontorstid, därefter sker akuta felanmälningar via SOS-alarm.
Kundtjänst vatten och renhållning
Faktura- och abonnemangsfrågor gällande vatten, avlopp och avfall.
Telefontid
Måndag-fredag 09.00–11.30 och 13.00–14.00.
020-23 30 22
va.renhallning@soderkoping.se
Felanmälan av återvinningsstationer
Hjälp oss att hålla rent och hör gärna av dig om stationen behöver städas, tömmas eller snöröjas. Felanmälan kan göras via vår e-tjänst, i appen Åtvidabergs VA & Renhållning eller via telefon (telefonsvarare).
Felanmälan av återvinningsstationer i Åtvidaberg kommun (e-tjänst)
För att kunna felanmäla brister i de lokaler som man hyr av kommunen behövs inloggningsuppgifter som kan fås av fastighetskontoret.
Senast uppdaterad