Upphandlingsstrateg
Franz Larsson
0120-830 11
franz.larsson@atvidaberg.se
Kommunen har en decentraliserad organisation med flera inköpsfunktioner, men även med gemensamma avtal inom många områden. Kommunledningsförvaltningen är huvudansvarig för upphandlingsverksamheten i kommunen.
Ta del av våra upphandlingar via länken nedan.
Åtvidabergs kommuns upphandlingar
Från och med den 8 april 2022 är det förbjudet att fullgöra kontrakt med ryska medborgare och företag, samt för dessa att delta i offentliga upphandlingar över tröskelvärdet i EU.
Åtvidabergs kommunkoncern har dock beslutat att sanktionerna mot Ryssland tillämpas oavsett upphandlingens värde.
Följande gäller:
Åtvidabergs kommun uppmuntrar det lokala näringslivet att delta i affärsmöjligheter med kommunkoncernen och välkomnar företagare att kontakta kommunen för mer information och tips för att öka chanserna till att göra affärer med oss.
Bland annat håller kommunen då och då informationsmöten för att berätta om vilka möjligheter som finns.
Upphandlingslagstiftningen tillåter dock inte att kommunkoncernen hindrar eller försvårar deltagande för företagare utanför kommunen, i syfte att gynna det lokala näringslivet.
Vissa ramavtal upphandlas inte direkt av kommunen, utan av olika inköpscentraler. Exempelvis upphandlas IT-relaterade avtal av Kommunalförbundet ITSAM, där Åtvidabergs Kommun är medlem. Andra exempel är Adda Inköpscentral, där vi handlar allt från kontors- & skolmaterial till sjukvårdsmateriel samt Husbyggnadsvaror (HBV) varifrån vi handlar bygg- & installationsmaterial. Det finns även länsövergripande ramavtal som upphandlas av Region Östergötland eller andra kommuner i länet.
Senast uppdaterad