- Kontakt
- Kommunfakta
- Kommunens organisation
- Politik och demokrati
- Diarium, arkiv och sekretess
- Överklaga beslut, rättssäkerhet
- Press- och informationsmaterial
- Hållbara transporter
- Konsumentvägledning
- Borglig vigsel
- Kris och beredskap
- Dataskyddsförordningen (GDPR)
- Service och kvalitetsarbete
- Val till EU-parlamentet 2024
- Notarius publicus
-
Om kommunens självserviceportal
- Vision, mål och verksamhetsstyrning
Kontaktcenter
0120-830 00
kontakt@atvidaberg.se
Öppettider
Måndag 8-16
Tisdag 8-16
Onsdag 8-16
Torsdag 8-18
Fredag 8-12
Lunchstängt 12-13
Röda dagar och helgdagar är kontaktcenter stängt. Dagen innan är det öppet 8-12.
Datum | Öppettider |
---|---|
23 december | 8-12 |
24 december (Julafton) | Stängt |
25 december (Juldagen) | Stängt |
26 december (Annandag jul) | Stängt |
27 december | 8-12 |
30 december | 8-12 |
31 december (Nyårsafton) | Stängt |
1 januari (Nyårsdagen) | Stängt |
2 januari | 8-12 |
3 januari | 8-12 |
6 januari (trettondedag jul) | Stängt |
7 januari | Ordinarie öppettider |
Om kommunens självserviceportal
Åtvidabergs kommun har en självserviceportal där du som medborgare kan sköta dina ärenden när som helst från en dator, mobil eller surfplatta.
Kommunens e-tjänster är samlade i självserviceportalen. Många av dem hanteras direkt i portalen medan andra ligger i externa system. Det finns också en del blanketter i portalen som kommer att göras om till e-tjänster.
Följ ditt ärende på Mina sidor
När du är inloggad i självserviceportalen kan du följa dina inskickade ärenden under Mina sidor eller återuppta ett påbörjat ärende. Du kan följa statusen på dina ärenden och föra en dialog med kommunens handläggare via meddelandefunktionen, där du även kan lämna eventuella kompletterande uppgifter.
En del av digitaliseringen
Digitalisering innebär att med stöd av digital teknik skapa större nytta genom nya eller förändrade arbetssätt. Digitaliseringen ska bidra till ökad öppenhet, service, effektivitet och en hållbar utveckling. Målet är att alla invånare ska kunna använda kommunens tjänster, oavsett förmåga och förutsättningar. I Åtvidabergs kommun arbetar verksamheten ständigt med att hitta nya sätt att utveckla verksamheten.
Självserviceportalen bidrar till digitalisering genom att underlätta och effektivisera ärendehanteringen för medborgare och kommunens handläggare. Portalen kommer att byggas vidare med fler digitala tjänster allt eftersom fler processer digitaliseras. Här kan även du som medborgare eller företagare bidra med tips om fler tjänster som skulle underlätta dina kontakter med kommunen.
Frågor
I självserviceportalen finns en sida med vanliga frågor och svar.
Frågor och svar om självserviceportalen
Om du har problem med en specifik e-tjänst så hittar du kontaktuppgifter på e-tjänstens startsida. Har du frågor om självserviceportalen eller om e-tjänsteutvecklingen i Åtvidabergs kommun? Då är du välkommen att höra av dig med dina synpunkter eller frågor till kommunens kontaktcenter.
Kontaktcenter
0120-830 00
kontakt@atvidaberg.se
Öppettider
Måndag 8-16
Tisdag 8-16
Onsdag 8-16
Torsdag 8-18
Fredag 8-12
Lunchstängt 12-13
Röda dagar och helgdagar är kontaktcenter stängt. Dagen innan är det öppet 8-12.
Saknar du en e-tjänst?
Här kan du ge förslag på en ny e-tjänst som vi kan lägga upp i självserviceportalen.
Senast uppdaterad