- Kontakt
- Kommunfakta
- Kommunens organisation
- Politik och demokrati
- Diarium, arkiv och sekretess
- Överklaga beslut, rättssäkerhet
- Press- och informationsmaterial
- Hållbara transporter
- Konsumentvägledning
- Borglig vigsel
- Kris och beredskap
- Dataskyddsförordningen (GDPR)
- Service och kvalitetsarbete
- Val till EU-parlamentet 2024
- Notarius publicus
- Om kommunens självserviceportal
- Vision, mål och verksamhetsstyrning
Synpunkter och klagomål
Dina åsikter är värdefulla för oss. De ger oss möjlighet att ständigt kunna förbättras.
Oavsett hur synpunkten har kommit in blir den dokumenterad och registrerad (diarieförd). Vårt mål är att du också ska få återkoppling på att vi tagit emot din synpunkt samt vidtagna åtgärder. Alla synpunkter kommer att användas i det fortsatta arbetet med att förebygga fel och brister, vilket är en viktig del i arbetet att utveckla och förbättra verksamheten.
Viktigt att veta
Alla synpunkter som kommer in registreras som allmän handling. Det innebär att medborgarna har rätt att ta del av handlingen enligt offentlighetsprincipen samt ta del av dina synpunkter.
Det finns några begränsningar och det är till exempel känsliga uppgifter som rör enskild person och som faller under offentlighets- och sekretesslagen. Sekretessprövning görs i alla inkomna synpunkter.
Självklart kan du lämna synpunkter anonymt men då kan vi inte återkoppla till dig.
Lämna synpunkter eller klagomål
I vår e-tjänst kan du lämna synpunkter eller klagomål. Du kan vara anonym om du önskar men då kan vi inte ge dig någon återkoppling.
Senast uppdaterad