
Publicerad
, klockan
Senast ändrad
, klockan
Den här nyheten är äldre än 6 månader och kan därför vara inaktuell.
Få personlig hjälp och vägledning hos kontaktcenter
Kontaktcenter är ofta den första ingången för invånare, företagare och besökare som har frågor eller ärenden som rör kommunen. Genom att erbjuda personlig service, både digitalt och fysiskt, bidrar kontaktcenter till att skapa ett enhetligt bemötande och underlättar för kommunens invånare att få svar på sina frågor snabbt och enkelt.
Vi guidar dig
Oavsett om du kontaktar oss via telefon, mejl, chatt eller på plats i kommunhuset hjälper vi dig att hitta den information du söker eller guidar dig vidare. Vårt uppdrag är att göra det lättare för dig att hantera dina ärenden och ge dig den hjälp du behöver, snabbt och smidigt.
Du kan vända dig till oss för att få:
- stöd med att fylla i eller förstå blanketter
- tillgång till dator och hjälp med våra digitala tjänster
- hjälp med enklare tekniska frågor, som mobiltelefoner och surfplattor
- vägledning för att nå rätt myndighet, företag eller instans
- stöd vid kontakter med myndigheter.
Konsumentvägledning
Kommunens konsumentvägledning kan hjälpa dig vid enklare frågor om köp av varor och tjänster och vid eventuella reklamationer, samt hänvisa vidare till rätt instans.
Budget- och skuldrådgivning
Om du har problem med din privatekonomi kan du få stöd genom kommunens kostnadsfria budget- och skuldrådgivning. Vi kan hjälpa dig att se alternativ och möjligheter som kan förbättra din ekonomiska situation.
Extra service på torsdagar
På torsdagar mellan klockan 15-18 har kontaktcenter utökad bemanning för att kunna ge extra stöd till invånare som behöver personlig hjälp med sina ärenden. Besök oss gärna i kommunhuset!
Senast uppdaterad