Kontaktcenter
Ordinarie öppettider måndag-fredag klockan 08.00-12.00 samt måndag-torsdag klockan 13.00-16.00. Tisdagar även klockan 16.00-18.00.
Receptionen i nya kommunhuset är öppen måndag-fredag klockan 08.00-12.00 samt måndag-torsdag klockan 13.00-16.00.
På Åtvidabergs bibliotek kan du få vägledning i vardagliga samhällsfrågor och hjälp med att fylla i blanketter varje tisdag klockan 13.00-18.00 och torsdag klockan 13.00-15.30.
Publicerad
, klockan
Senast ändrad
, klockan
I september kommer vi att börja omställningen av kommunens växel och reception till ett kontaktcenter.
Åtvidabergs kommun vill med invånarna och kärnverksamheterna i fokus erbjuda en god samhällsservice till våra medborgare. Vi tror att samverkan och olika infallsvinklar leder till något bättre för alla delar av samhället. Därför kommer vi under hösten att ställa om vår traditionella växel/reception till ett kontaktcenter. Vi vill svara på dina frågor, ta emot din felanmälan och hjälpa till med att fylla i blanketter redan i din första kontakt med kommunen. Kan vi inte hjälpa dig så guidar vi dig till rätt tjänsteman, annan myndighet eller organisation som kan handlägga ditt ärende. Du når kommunens kontaktcenter på flera olika sätt.
Från och med den 1 september är kommunens växelnummer öppet måndag-fredag klockan 08.00-12.00 samt måndag-torsdag klockan 13.00-16.00. Nytt är att vi på tisdagar även har kvällsöppet klockan 16.00-18.00.
Receptionen i nya kommunhuset är öppen måndag-fredag klockan 08.00-12.00 samt måndag-torsdag klockan 13.00-16.00. Här kan du ställa dina frågor eller lämna in blanketter men vill du ha ett möte med en enskild tjänsteman eller handläggare behöver det däremot bokas i förväg via telefon eller e-post.
På biblioteket kan du få vägledning i vardagliga samhällsfrågor och hjälp med att fylla i blanketter varje tisdag klockan 13.00-18.00 och torsdag klockan 13.00-15.30.
Vi har jobbat med sökord på vår webbplats för att det ska vara lätt att som medborgare hitta den information du söker. Det finns en prenumerationstjänst för att få kommunens nyheter direkt i sin e-post. Dessutom arbetar vi med en variant av ”frågor och svar” som ger vägledning även utanför vår egen organisation.
Du kan dygnet runt skicka sitt ärende till vår nya e-postadress som sedan hanteras av kontaktcentret.
Kommunen har en officiell Faceboksida där vi exempelvis delar nyheter från vår webbplats och sprider samhällsnyttig information. Via vårt Instagram-konto vill vi spegla våra verksamheter och dela vardagliga ögonblick. För att marknadsföra Åtvidabergs kommun som arbetsgivare och arbetsplats använder vi oss av plattformen LinkedIn. Dessutom har flera av kommunens verksamheter egna konton i sociala medier.
Åtvidabergs kommun i sociala medier
Vi vill hela tiden arbeta för innovativa lösningar som bidrar till ett förenklat vardagsliv för medborgarna och resurseffektivitet inom organisationen. Här kan du som invånare hjälpa oss genom att framföra dina synpunkter via vårt webbformulär.
Senast uppdaterad