Gratis busskort för gymnasieelever under sommarlovet
Är du folkbokförd i Åtvidabergs kommun och går på gymnasiet? Då kan du få ett gratis busskort för resor med Östgötatrafiken under sommarlovet.
- Kortet gäller för dig som:
- slutar årskurs 1 eller 2 på gymnasiet
- ska påbörja ett fjärde gymnasieår
- är folkbokförd i Åtvidabergs kommun
Busskortet gör det enklare att ta sig till badet, träffa kompisar eller göra utflykter under sommaren.
Var hämtar du busskortet?
Du som går på Bildningscentrum Facetten
Hämtar kortet på skolan enligt informationen i brevet som skickats hem till dig.
Du som går på gymnasieskola utanför kommunen
Hämtar kortet på Fritidsbiblioteket Fabriken enligt informationen i brevet som skickats hem till dig.
Ta med legitimation
Du behöver visa legitimation när du hämtar kortet. Du kan använda:
- ID-kort
- körkort
- pass
Giltighet
Kortet är laddat med två 30-dagarsbiljetter och gäller totalt i 60 dagar. Kommunen önskar alla elever en riktigt fin sommar med många roliga resor!

