Ekonom
Anette Eriksson Säberg
0120-831 34
anette.eriksson-saberg@atvidaberg.se
Postadress
Åtvidabergs kommun
Box 206
597 25 Åtvidaberg
Du kan ta emot dina fakturor från Åtvidabergs kommun som e-faktura (elektronisk faktura) i din internetbank.
E-fakturan innehåller samma information som din pappersfaktura. Tjänsten är kostnadsfri och ger en säkrare och enklare betalningshantering eftersom bankgiro, OCR-nummer, förfallodatum och belopp fylls i med automatik. Du behöver bara godkänna betalningen. Du bidrar även till en bättre miljö genom att vi kan minska pappershantering och transporter.
Om du vill ha e-faktura gör du din anmälan via din internetbank. När du registrerar en inbetalning får du en förfrågan om anmälan till e-faktura. Följ därefter anvisningarna i just din internetbank.
Det går bra att ha både e-faktura och autogiro. För att ansluta dig när du redan har autogiro måste du söka fram Åtvidabergs kommun i din internetbank och anmäla dig.
Via e-post får du en bekräftelse på att vi har registrerat din anmälan. Vid nästkommande fakturering skickas din faktura elektroniskt.
Om du har problem med att ta del av innehållet i en faktura eller och om du har synpunkter på fakturans innehåll eller belopp ska du i första hand vända dig till oss - inte till banken.
Du kan ta emot dina fakturor från Åtvidabergs kommun som e-faktura direkt till ditt affärssystem.
E-fakturan innehåller samma information som din pappersfaktura. Tjänsten ger en säkrare och enklare betalningshantering eftersom samtliga uppgifter skickas elektroniskt.
Kommunen har två bankgiron för inbetalningar.
5782-7701 är knutet till OCR, dvs. du måste använda ett OCR-nummer för betalningen.
132-1678 är inte knutet till OCR. Du måste då i första hand ange fakturanummer.
Det är viktigt att du anger OCR-nummer eller fakturanummer så vi vet vad inbetalningen avser.
Vill du betala dina fakturor från kommunen med autogiro? Fakturabeloppet dras då automatiskt från ditt konto på förfallodagen. Nedan finns en blankett som du kan ladda ner och skriva ut. Du kan även kontakta oss så skickar vi en blankett till dig.
Åtvidabergs kommun tar emot pappersfakturor som hanteras av vår skanningcentral och vi tar emot elektroniska fakturor via vår fakturaväxel.
Pappersfakturor till Åtvidabergs kommun skickas till:
Åtvidabergs kommun
Fack 760090
R 067
106 37 Stockholm
På fakturan ska den referenskod som beställaren har uppgivit anges. Referensen består av bokstäverna ZA följt av ytterligare max åtta tecken. Om du inte har fått någon referenskod ber vi dig att kontakta beställaren alternativt någon av nedanstånende personer.
Du kan skicka dina fakturor till Åtvidabergs kommun som e-faktura direkt från ditt affärssystem eller med en annan lösning.
E-fakturan innehåller samma information som din pappersfaktura. Tjänsten ger en säkrare och enklare betalningshantering eftersom samtliga uppgifter skickas elektroniskt.
Senast uppdaterad 18 mar 2019