Kontaktcenter
0120-830 00
kontakt@atvidaberg.se
Öppettider
Måndag 8-16
Tisdag 8-16
Onsdag 8-16
Torsdag 8-18
Fredag 8-12
Lunchstängt klockan 12-13 men besöksdator och informationsmaterial finns tillgängligt i kommunhusets reception.
Åtvidabergs kommun förbättrar servicen för dig på landsbygden och startar kommunala servicepunkter.
Servicepunkterna drivs i samverkan med lanthandlarna i Björsäter, Grebo och Sjöberga i Hannäs socken. Servicepunkten är plaverad i lanthandeln och sköts om av affärens personal på uppdrag av Åtvidabergs kommun.
Åtvidabergs kommun vill underlätta för dig som invånare på landsbygden att ta del av information och vissa kommunala tjänster som annars bara finns i Åtvidabergs tätort till exempel på biblioteket. Genom servicepunkten och med hjälp av lanthandelns personal vill vi också sprida information om kommunens verksamheter, aktiviteter och mycket mer. Vår förhoppning är att servicepunkten ska leda till ökad delaktighet för dig som bor på landsbygden.
I din servicepunkt finns en dator eller surfplatta som är till för dig som invånare eller turist och kan användas för att söka information eller utföra digitala tjänster. För att underlätta för dig att söka information finns genvägar till exempelvis kommunens webbplats och olika organisationer som har samhällsservice eller som samlar aktiviteter som händer i vårt län.
Du kan också skriva ut, kopiera eller scanna dokument på din servicepunkt som är utrustad med en skrivare. Lanthandeln tar samma avgift för utskrifter och kopior som Åtvidabergs bibliotek.
I servicepunkten finns informationsbroschyrer med samhällsinformation och vad som händer runt om i kommunen. Aktuella medborgardialoger som exempelvis lokala detaljplaner på samråd eller enkäter finns tillgängliga för dig i servicepunkten
Det finns en mindre informationstavla i servicepunkten med aktuell information om vad som är på gång i servicepunkten eller i kommunen. Informationstavlan är ett komplement till de kommunala anslagstavlor som
finns på orterna.
I händelse av kris kan det finnas krisinformation i servicepunkten.
Affärens personal kan hjälpa dig att söka information på datorn/surfplattan. De kan hjälpa dig att hitta rätt på kommunens webbplats, besvara enklare frågor om kommunens verksamhet eller berätta var du ska vända dig i kommunen med dina frågeställningar. Du kan också få stöd av lanthandelns personal att använda digitala tjänster eller fylla i blanketter.
Kommunens ambition är att vi som företräder kommunen ibland ska kunna komma ut till just din servicepunkt och prata om aktuella frågor.
Information om när vi kommer finns på informationstavlan i servicepunkten på sidan
Kommunrepresentanter på servicepunkterna
Senast uppdaterad