Åtvidabergs kommun

Trygghetslarmen blir digitala

Trygghetslarmen, som finns i ordinärt boende, moderniseras och blir nu digitala för alla larmkunder. Det innebär att larmen kommer att vara kopplade via det digitala nätet, mobilt och eller via bredband, istället för via analoga telefonjack.

Tjänsten med trygghetslarm har upphandlats och Doro vann upphandlingen. Detta innebär att samtliga trygghetslarm kommer att bytas ut under våren, med start i slutet av mars. Utbytet kommer att genomföras av vård-och omsorgsförvaltningens larminstallatörer. Varje larmkund kommer att kontaktas av larminstallatören per telefon för att boka lämplig tid för utbytet som beräknas vara klart i maj. Utbytet kommer att inledas i kommunens ytterområden, där Telia meddelat att de avser montera ned kopparledningarna den sista maj. Utbytet är kostnadsfritt för larmkunden.

Har du frågor om utbytet ta kontakt med eHälsastrateg Jan-Åke Karlsson, Åtvidabergs kommun, 0120-830 00.

Publicerad av: Helen Stenberg   
Senast ändrad: 2017-02-10
Kommunen med framåtanda
Åtvidabergs kommun
Adelswärdsgatan 7
Box 206
597 25 Åtvidaberg
Telefon: 0120-830 00
kommun@atvidaberg.se
Fax: 0120-352 29
Org.nr: 21 20 00 - 0415
Org.nr EU: 212000041501
Webbansvarig/informatör: atvid.web@atvidaberg.se