Åtvidabergs kommun

Telefontid införs till hemtjänsten

Från och med den 27 oktober införs telefontid till hemtjänsten i Åtvidabergs kommun. Under telefontiden kan både brukare och anhöriga ringa för att till exempel avboka mat, ändra besök och andra insatser, samt även lämna synpunkter på hemtjänsten.

Syftet med att införa telefontid är att personalen bättre ska kunna möta behovet av att vara mer tillgänglig för brukarna vid hembesök.  
- Trycket på hemtjänsten har ökat och att ha en telefon med sig när man arbetar ute innebär att man ofta får gå åt sidan för att svara i telefonen. Så trots minskad tillgänglighet så ser vi det som en vinst för brukarna som får vara i centrum vid våra besök, säger Lisa Johansson, enhetschef för hemtjänsten i Åtvidabergs kommun.

Har man inte möjlighet att ringa under telefontiden, eller skulle råka missa den, så går det bra att tala in sitt ärende på telefonsvaren som lyssnas av regelbundet.

Telefontider
För att avbeställa mat, avboka eller ändra besök, akuta ledsagningar eller andra insatser är telefontiden vardagar 09.30-12.00 samt 13.00-14.30. Telefon nr till planerare Inger Lajing 0120-833 31, Elin Lindkvist 0120-831 37. Övriga tider är det telefonsvarare där du kan prata in ditt meddelande.

För personalfrågor eller synpunkter på hemtjänst är telefontiden vardagar 13-16. Telefonnummer till gruppledare Christina Alm, 0120-832 95 samt Alexandra Diener, 070-608 54 81.

Publicerad av: Helen Stenberg   
Senast ändrad: 2014-10-10
Kommunen med framåtanda
Åtvidabergs kommun
Adelswärdsgatan 7
Box 206
597 25 Åtvidaberg
Telefon: 0120-830 00
kommun@atvidaberg.se
Fax: 0120-352 29
Org.nr: 21 20 00 - 0415
Org.nr EU: 212000041501
Webbansvarig/informatör: atvid.web@atvidaberg.se