Åtvidabergs kommun

Ändrade regler för aktivitetsstöd

Utbetalning av föreningars aktivitetsbidrag kommer att göras senast ett halvår efter verksamhetens slut. De nya reglerna gör att tiden mellan verksamhetens slut och fram till utbetalning förkortas med ett år.

För verksamhet hösten 2010 är ansökningstiden 15 februari med utbetalning senast under juni månad 2011. De nya aktivitetsbidragen betalas ut enligt två olika nivåer:
- 30 kr/sammankomst samt 2 kr/deltagartillfälle till föreningar som uppfyller samtliga kriterier.
- 15 kr/sammankomst samt 2 kr/deltagartillfälle till föreningar som uppfyller minst fem av kriterierna för fullt aktivitetsstöd.
Riktlinjer med kriterierna och de nya ansökningsblanketterna.
 
De föreningar som sökte aktivitetsstöd innan den 15 augusti 2010 för verksamhet hösten 2009/våren 2010 får utbetalningen senast under juni 2011 enligt gamla reglerna.

Föreningar som uppnått samtliga kriterier för fullt aktivitetsstöd får synas på kommunens hemsida. Om du önskar att din förening ska synas där kontakta Ella Fronczak på Åtvidabergs kommun eller Carl Bäckström på SISU Östergötland.

Publicerad av: Helen Stenberg   
Senast ändrad: 2010-12-20
Kommunen med framåtanda
Åtvidabergs kommun
Adelswärdsgatan 7
Box 206
597 25 Åtvidaberg
Telefon: 0120-830 00
kommun@atvidaberg.se
Fax: 0120-352 29
Org.nr: 21 20 00 - 0415
Org.nr EU: 212000041501
Webbansvarig/informatör: atvid.web@atvidaberg.se