E-faktura

Nu kan du ta emot och betala dina räkningar till Åtvidabergs kommun genom att använda elektronisk faktura via din internet bank. Den elektroniska fakturan innehåller samma information som din pappersfaktura gör. Tjänsten är kostnadsfri och ger en säkrare och enklare betalningshantering eftersom bankgiro, OCR-nummer, förfallodatum och belopp fylls i med automatik. Du behöver bara godkänna betalningen. Du bidrar även till en bättre miljö genom att vi kan minska pappershantering och transporter.

Anmälan

Om du vill ha e-faktura gör du din anmälan via din internetbank. Din bank måste vara ansluten till e-faktura tjänsten, se länken till höger.

När du registrerar en inbetalning får du en förfrågan om anmälan till e-faktura. Följ därefter anvisningarna i just din internetbank.   

Det går bra att ha både e-faktura och autogiro. För att ansluta dig när du redan har autogiro måste du söka fram Åtvidabergs kommun i din internetbank och anmäla dig.

Via e-post får du en bekräftelse på att vi har registrerat din anmälan. Vid nästkommande fakturering skickas din faktura elektroniskt.  

Frågor eller problem

Om du har problem med att ta del av innehållet i en faktura eller och om du har synpunkter på fakturans innehåll eller belopp ska du i första hand vända dig till oss - inte till banken.

Har du frågor om e-faktura kan du vända dig till:

Anette Säberg
0120-831 34
anette.eriksson-saberg@atvidaberg.se

Sofie Malm Höglund
0120-831 33
sofie.malm-hoglund@atvidaberg.se

Publicerad av: Ellen Rudholm   
Senast ändrad: 2017-11-08

Läs mer

Kommunen med framåtanda
Åtvidabergs kommun
Adelswärdsgatan 7
Box 206
597 25 Åtvidaberg
Telefon: 0120-830 00
kommun@atvidaberg.se
Fax: 0120-352 29
Org.nr: 21 20 00 - 0415
Org.nr EU: 212000041501
Webbansvarig/informatör: atvid.web@atvidaberg.se